30 gyakorlati órából le tudok-e vizsgázni?
GYIK » 30 gyakorlati órából le tudok-e vizsgázni?
Ez csak rajtad múlik!
A vezetés, az olyan mint a tánc, a sport vagy a művészet!
Teljesen gyakorlati tudás és van, aki ügyesebb, gyorsabban sajátítja el a biztonságos és vizsgaszerű vezetést és van, aki lassabban, több gyakorlás után. (És bizony olyan is van, hogy 5 sikertelen vizsga után a PÁV vizsgálaton derül ki, hogy alkalmatlan és nem szerezhet jogosítványt a tanuló.)
Az a tapasztalatunk, hogy aki szorgalmasan megtanulta a KRESZ-t, az elméleti oktatásban megértett mindent, (nem csak a KRESZ szabályait, hanem a járműkezelést, a közlekedés logikáját, egyedi és gyakorlati helyzeteket, stb.) és bizalommal működik együtt a gyakorlati oktatójával, mint mesterével és edzőjével, és tudja kezelni a vizsgadrukkot, azok megszeretik a vezetést és könnyedén, gyorsan szerzik meg a jogsit!
A statisztikák szerint a tanulók 40-50%-nak sikerülhet elsőre a gyakorlati vizsga. Közülük is kevesen vannak azok, akik annyira ügyesek, hogy az alap 30 órából teszik mindezt. Ha te is ügyes vagy, akkor ez előtted is nyitva áll; – csupán előre ezt megmondani, senki nem tudja és nem garantálja.
A legfontosabb mutatószám számunkra – és tanulóinknak! – az átlagos képzési óraszám, röviden az ÁKO – átlagos képzési óraszám és a KK – az átlagos képzési költség.
Ez azt mutatja meg, hogy a tanulóink átlagosan a 30 kötelező órához viszonyítva, hány órát vezettek a jogosítvány megszerzéséig és ezt mennyi képzési díjért tették, bele értve a kresz képzés díját is.
A „B” kategóriás ÁKO a NATI Autósiskolában 2020. IV. negyedévében 139,26% volt, ami 41,775 óra volt. Ennyit vezettek a tanulóink az utolsó negyedévben átlagosan a sikeres forgalmi vizsgáig.
Ezért (és a kresz oktatásért) átlagosan és összesen 176.837-ot fizettek 2020. IV. negyedévében.
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont NKft. oldalán az országos vizsgasikerességi mutatókat (VSM) és az átlagos képzési óraszámokat (ÁKO) megismerheted a linkekre kattintva.
Amit érdemes összehasonlítani autósiskola választásnál: a kresz és a 30 kötelező óra költségét; még akkor is, ha várhatóan több órát vezetsz aztán.